untuk maklumat lanjut sila klik di sini


Laman ini memuatkan artikel tulisan penulis berdasarkan pandangan beliau terhadap sifat masyarakat dalam menghayati ibadah qurban. Tidak menyentuh berkaitan tajuk namun dinyatakan secara tidak langsung sebagai kiasan bagi isu yang dinyatakan. Disertakan juga beberapa hadith bagi menyokong isu tersebut. Tidak sesuai digunakan sebagai bahan pengajaran kerana ia tidak berkaitan dengan tajuk tetapi sesuai sebagai bahan bacaan pada masyarakat amnya.

Untuk maklumat lanjut sila klik di sini

Laman ini bukanlah laman yang khusus menceritakan persoalan berkaitan qurban secara terperinci. Sebaliknya ia adalag laman yang berkaitan isu semasa berkenaan dengan teknik penyembelihan dengan cara yang betul menurut syara’. Oleh yang demikian, laman ini tidak sesuai dignakan sebagai bahan rujukan dalam proses P&P


Untuk maklumat lanjut sila klik di sini

Laman ini disampaikan dalam bentuk persoalan dan jawapan. Disampaikan secara terperinci namun tidak luas dan mendalam, iaitu tidak meliputi keseluruhan tajuk.



Untuk maklumat lanjut sila klik di sini

Laman ni lebih cenderung pada laman untuk mengajak berforum denag menjadkanan persoalan berkaitan qurban sebagai topik perbincanag. Isi yang sedikit berkaitan qurban, dinyatakan sebagai permulaan kata. Maklumat yang dinyatakan masih munasabah dan boleh diterima namun masih ada kekurangan. Tidak sesuai dijadikan bahan dalam P&P kerana tidak mempunyai kaitan dengan tajuk.

Untuk maklumat lanjut sila klik di sini
Laman ini tidak menepati kriteria seperti yang telah ditunjukkan. Ia merupakan laman menjawab bagi persoalan berkaitan dengan perbezaan antara qurban dan aqiqah. Isi yang dinyatakan sempit pada persolan tersebut semata tanpa menyentuh hal yang lain. Juga tidak disertakan dengan dalil yang berkaitan sebagai sokongan menguatkan hujjah. Penerangan sangat ringkas serta perlukan huraian yang lebih terperinci. Tidak sesuai digunakan dalam P&P kerana tidak menyeluruh tetapi sesuai sebagai bahan bacaan tambahan khusus yang berkaitan dengan perbezaan antara qurban dan aqiqah.