Untuk maklumat lanjut sila klik di siniLaman ini tidak menjelaskan semua isi dengan terperinci. Ada yang sekadar dinyatakan ”point” tanpa huraian. Laman ini juga tidak memenuhi kriteria keluasan kerana tidak menyentuh persoalan yang lebih luas contohnya dalam bab berkaitan hukum aqiqah. Namun begitu laman ini juga mampu membantu dalam pembelajaran dan pengajaran kerana disampaikan dalam bentuk yang mudah difahami.
Untuk maklumat lanjut sila klik di sini
Laman ini tidak menghuraikan isi secara terperinci serta tidak menyentuh persoalan yang lain luas dalam bab berkaitan aqiqah. Hanya menerangkan secara ringkas. Laman ini lebih bertujuan sebagai mempromosikan jualan produk syarikat berkenaan dan bab berkaitan aqiqah ini sebagai ”bahan” mempromosikan. Keadaan ini menjadikan ia tidak memenuhi kriteria adil. Laman ini kurang penting digunakan dalam proses pembelajaran dan pengajaran dalam kelas namun sesuai sebagai pemahaman.

Untuk maklumat lanjut sila klik di sini
Web ini kurang dari segi keluasan. Hal ini kerana, ia hanya menfokuskan kepada tatacara penyembelihan haiwan qurban serta perkara sunat yang dilakukan pada waktu itu. Tidak menyentuh persoaan lain seperti persoalan perwakilan dalam qurban, serta bahagian-bahagiannya. Namun web ibi sesuai digunakan intuk memahami persoalan berkaitan tatacara penyembelihan kerana disampaikan denagn lengkap.

Untuk maklumat lanjut sila klik di sini
Web ini kurang dari segi keluasannya kerana tajuk berkaitan qurban tidak dinyatakan dengan penuh dan lengkap sebaliknya pula pada hal aqiqah, malah ada ”point” tidak diberi penjelasan terperinci.Selain itu, pemilik web juga tidak dinyatakan. Walaubagaimanapun ia sesuai digunakan untuk memahami konsep aqiqah, malah lebih menarik sekiranya disertakan grafik yang berkaitan bagi menambah pemahaman pelayar.

Untuk maklumat lanjut sila klik di sini
Laman ini lebih menumpukan pada bab sejarah pensyariatan qurban. Walaubagaimanapun maklumat berkaitan dengannya juga dinyatakan dalam bentuk yang ringkas serta serta tidak terperinci. Namun turut disertakan dengan dalil sebagai sokongan. kurang memberi kepentingan untuk di gunakan oleh guru dan pelajar dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Namun ia sesuai untuk kepentingan orang awam membacanya.