Untuk maklumat lanjut sila klik di siniMaklumat dinyatakan dengan ringkas serta tiada huraian dengan terperinci menjadikan web ini tidak memenuhi kriteria keluasan, kedalaman serta keterperincian. Dail-dalil yang berkaitan samada ayat al-Quran dan hadith juga didak disertakan sebagai sokongan yang kuat menjadikan ia kurang dari segi hikmah. Imej-imej grafik yang berkaitan tidak dimasukkan sebahgai menambah kefahaman pelayar.

Untuk maklumat lanjut sila klik di sini
Maklumat dinyatakan dalam bentuk point yang utama sahaja, tetapi tidak dijelaskan dengan lanjut. Gambar-gambar yang berkaitan juga tidak dimasukkan sebagai satu sokongan untuk meningkatkan pemahaman. Namun ia sesuai untuk digunakan dalam pembelajaran dan pengajaran berkaitan tajuk qurban
ini.


Maklumat lanjut sila klik di sini
Tidak menjelaskan sesuatu maklumat dengan mendalam. Hanya menfokuskan pada ”point” utama tanpa penjelasan lanjut contohnya syarat bagi haiwan qurban, seeloknya dipilih haiwan yang berwarna putih. Tidak dapat dipastikan kesahihan kerana tidak disertakan bersama rujukan. Contoh-contoh yang berkaitan juga kurang disentuh. Tiada imej grafik disertakan bagi membantu kefahaman pelayar.
Untuk maklumat lanjut sila klik di sini

Tidak memenuhi syarat keluasan dan kedalaman. Hai ini kerana hanya menyentuh persoalan qurban secara ringkas dan tidak menyentuh keseluruhan tajuk seperti perwakilan dalam qurban dan sebagainya. Pemilik juga tidak dinyatakan menjadikan web ini sedikit kurang. Contoh yang berkaitan juga kurang. Laman ini tidak sesuai digunakan dalam proses P&P tetapi sezuai sebagai bahan bacaan tambahan pada para pelajar dan orang ramai khususnya.

Untuk maklumat lanjut sila klik di sini
Laman web ini memenuhi kesepuluh kriteria standard pemikiran seperti yang telah ditetapkan. Ia merupakan buku berkaitan tatacara qurban tuntutan Nabi. Ia disertakan dengan contoh-contoh yang berkaitan, maklumat jelas dan mendalam dengan huraian yang terperinci dalam 10 bab. Sumber rujukan turut dinyatakan.Web ini sesuai di gunakan oleh pelajar.