untuk maklumat lanjut sila klik di siniLaman ini tidak memenuhi kriteria luas dan mendalam kerana dalam bab qurban, ada isi yang tidak disentuh dengan mendalam, antaranya ialah perihal berkaitan sifat haiwan yang diqurbankan. Namun begitu laman ini menyertakan bersama sokongan hadith dan dalil untuk mengukuhkannya lagi. Sesuai dijadikan bahan dalam pembelajaran dan pengajaran melalui penerangan yang berkesan daripada guru
Untuk maklumat lanjut sila klik di sini

Maklumat dinyatakan dalam bentuk point yang utama sahaja, tetapi tidak dijelaskan dengan lanjut. Gambar-gambar yang berkaitan juga tidak dimasukkan sebagai satu sokongan untuk meningkatkan pemahaman. Namun ia sesuai untuk digunakan dalam pembelajaran dan pengajaran berkaitan tajuk qurban ini.

Untuk maklumat lanjut sila klik di sini

Laman ini tidak memenuhi kriteria luas dan mendalam kerana dalam bab aqiqah antaranya sifat haiwan yang diaqiqahkan. Namun begitu laman ini menyertakan bersama sokongan hadith dan dalil untuk mengukuhkannya lagi. Isi dalam bentuk point mudah menjadikan ia sesuai dijadikan bahan dalam pembelajaran dan pengajaran melalui penerangan yang tambahan yang berkesan daripada guru.


Untuk maklumat lanjut sila klik di sini
Laman ini kurang dari segi luas dalam kriteria yang telah ditetapkan. Hal ini adalah kerana ia lebih menfokuskan pada persoalan hukum memberi atau menjual qurban pada orang bukan Islam. Namun begitu, persoalan ini dikupas dengan mendalam dan terperinci beserta dengan sokongan dalil-sdalil yang berkaitan. Laman ini tidak sesuai digunakan dalam P&P kerana tidak menyeluruh tetapi sesuai sebagai bahan bacaan tambahan kepada para pelajar.


Untuk maklumat lanjut sila klik di siniKurangnya dalam laman ini adalah dari segi keluasan maklumatnya. Maklumat masih tidak meluas sebaliknya maklumat yang dinyatakan hanya mengambil kira sesetengah aspek sahaja. Tahap luasnya makluamt dalam laman ini boleh ditingkatkan lagi.